Santorinio saloje: keturių dienų kelionės įspūdžiai

Santorinio saloje: keturių dienų kelionės ispūdžiai. Kreta, Graikija | Mano Kreta

Toks įspūdis, kad kažkada per pirmąją viešnagę Santorinio saloje nemačiau nieko! Net neįsivaizduoju, kokio masto aiškinamąjį darbą reikėtų atlikti siekiant keliautojams perduoti suvokimą, kad keliauti į Santorinį vienai dienai – tai tas pats kaip gauti kibirą prinokusių kvepiančių braškių, bet iš jo paragauti vos vieną.

Taigi, Santorinyje keliavome automobiliu – taip greičiausia ir patogiausia. Ir mums pasirodė, saugiausia. Beje, jei norėsite išsinuomoti automobilį Santorini saloje – rašykite, mielai suteiksiu informaciją, pateiksiu kainas.

Pirma diena. Kur, Santorinio saloje, gyvena vietiniai: Pirgos, Perissa, Karterada

Kol kas kartu su žmona net nespėjome pabūti ilgiau ten, kur įprastai kelionių organizatoriai veža poilsiautojus iš Kretos į Santorinį. Neužtrukome Oios kaimo siaurose gatvelėse, nesimaudėme Kamari paplūdimyje, o salos sostinę Firą matėme tik naktį. Bet užtat pasivaikščiojome siauromis Pirgos kaimo gatvelėmis. Daugiau sužinojome apie Vothone ir kitose Santorinio gyvenvietėse išlikusius tikruosius šios salos gyventojų būstus išskaptuotuose olose. Pačiupinėjome juodą Perissos paplūdimio smėlį, prasukome pro Karterados impozantiškas cerkves. O saulę palydėjome prie Imerovigli kurorto esančiame Tourlos kyšulyje, prie senosios tvirtovės griuvėsių.

Antra diena: Akrotiri, Vlychada, Profitis Ilias

Kaip ir Kretą, taip ir Santorinį užgriuvo šiaurės vėjas – tas pats, kurio laukė visos Egėjo jūros salos. Jis išvadavo saliečius nuo Sacharos dulkių, tiršta migla kabojusių kelias savaites. Pasidavėm vėjo gūsiams ir iš šiaurės patraukėme į Santorinio pietus – link Akrotirio pusiasalio, kuriame, kaip sakė Akrotiri krautuvėlės savininkė, daugiau senbuvių gyventojų ir daugiau kaimo turizmo. Apžiūrėjome fantastiškų formų uolas Vlychados paplūdimyje. Pomidorų muziejuje sužinojome, kodėl Santorinio pomidorai tokie saldūs ir auginant nereikia jų laistyti. Nusibeldėme į Santorinio „pasaulio krašto“ prie jūrų švyturio.

Pasivaikščiojome po istorijų nestokojantį Akrotiri kaimą. Pietavome pas žveją Jorhosą (kokia šviežia pas jį žuvis!). Ir galiausiai pakilome į aukščiausią Santorinio tašką – Profitis Ilias (pranašo Elijo) kalną, pavadintą taip dėl vienuolyno, stūkstančio ant jo viršūnės. Jame užkalbinome tėvą Leonidą, kuris mums išvykstant įteikė labai kretietišką dovaną – alyvuogių aliejaus. Ne bet kokio – Santorinio alyvuogių aliejaus! Jis išskirtinis, nes saloje auga vos 80 alyvmedžių, iš kurių dauguma priklauso vienuolynui.

Trečia diena Santorinio saloje. Užsukome į Mesa Vouno, Kamari, Amoudi, Oia

Sakoma, kad Santorinio saloje patys gražiausi saulėlydžiai – prie Oia miestelio salos šiaurės vakaruose. Nusitaikėme į jį, bet ne pačiu tiesiausiu keliu. Prieš tai pakilome ant Mesa Vouno kalvos apžiūrėti antikinio Thero miesto likučių. Pasimėgavome vasariška šiluma šalia juodojo Kamari paplūdimio. Pravažiavome rytine salos pakrante užtikdami paslėptų poilsiaviečių ir Oia pasiekėme ne nuo salos sostinės Firos pusės, o nuo Amoudi uosto. Ių čia kasdien plaukia laiveliai į šalia esančią Thirasios salą.

Oia nepalieka abejingų – vaizdai čia gniaužia kvapą. Mums pasisekė: oras buvo toks vaiskus, kad puikiausiai matėsi arčiausiai Santorinio esančios Kikladžių salos – Ios, Sikinos, Folegandros. Ir netgi Naxos su šalia jos esančiomis mažomis Kikladėmis. Leidžiantis saulei salos nusidažė ryškiomis spalvomis. Saulės palydoms pasirinkome Profitis Ilias cerkvę ant senojo pėsčiųjų tako iš Oios į Firą, todėl visa Oia mums buvo kaip ant delno.

Ketvirta diena saloje. Aplankėme Ekso Gonia, Fira

Prieš sugrįžtant atgal į Kretą patraukėme į Santorinio sostinę – Firą. Bet vėlgi šiek tiek pavingiuodami ir pasiduodami pagundoms labiau pažinti Santorinį.

Pirmiausia susiviliojome bičiulio Kyriako kvietimu nueiti iki kalne iškaltos cerkvės (apie ją plačiau pasakojau čia>>). Tada pasukome link garsaus Raudonojo paplūdimio, nuo jo kilome link Ekso Gonia kaimo su nuostabiu vaizdu į aukščiausią Santorinio viršūnę. Tuomet galiausiai dar aptikome keletą senųjų, dar nerestauruotų tradicinių namų-urvų, puikiai parodančių, kaip paprastai gyveno santoriniečiai visai neseniai – maždaug prieš 50 metų (apie juos plačiau pasakojau čia>>).

Firoje atsidūrėme prieš pat saulėlydį, kuris ir vėl stebino savo spalvomis, gundydamas ilgiau pasilikti Santorinio saloje arba suplanuoti kitą viešnagę saloje. O sugrįžti tikrai reikės. Visų pirma mes taip ir neaplankėme šalia esančios Thirasios salos, nesimaudėme karštose vulkano srovėse. Antra – nebuvome užlipę ant suakmenėjusios lavos kraterio Santorinio salyno viduryje, neapžiūrėjome Mino civilizacijos palikimo Firos archeologiniame muziejuje. Juolab grįžti į Santorinį galima nusitaikius aplankyti ir kitas Kikladžių salos, kurios iš čia – ranka pasiekiamos.

Dalintis |
Slapukų nustatymai
Būtinieji
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, mūsų sistemose negali būti išjungti.
Funkciniai
Šie slapukai suteikia galimybę pagerinti funkcionalumą ir suasmeninimą, pavyzdžiui, jie pagerina pateikiamo turinio formatą ir formą, nustato šrifto dydį ar svetainės elementų pozicijas. Jie gali būti įdiegti mūsų arba kitų tiekėjų, kurie teikia į mūsų puslapius įdėtas paslaugas. Jei neleisite šiems slapukams veikti, kai kurios ar visos minėtos funkcijos negalės tinkamai veikti. Funkciniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Statistiniai
Šie slapukai leidžia mums skaičiuoti apsilankymus ir lankytojų srauto šaltinius, kad galėtume matuoti ir gerinti svetainės veikimą. Pvz., pateikti skaitomiausią turinį pagal rubrikas, kategorijas. Visa šių slapukų informacija yra apibendrinta, todėl anoniminė. Jei neleisite šiems slapukams veikti, nežinosime, kad lankėtės mūsų puslapyje. Statistiniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Reklaminiai
Šiuos slapukus per mūsų svetainę naudoja mūsų reklamos partneriai. Tos bendrovės gali juos naudoti jūsų interesų profiliui formuoti ir jums tinkamoms reklamoms kitose svetainėse parinkti. Jie veikia unikaliai identifikuodami jūsų naršyklę ir įrenginį. Jei neleisite šiems slapukams veikti, įvairiose kitose svetainėse nematysite mūsų tikslingai Jums skirtų pasiūlymų. Reklaminiai slapukai šiuo metu nenaudojami.