Apie mus ir apie MANO KRETĄ – gidas Kretoje

Mano Kreta – tai mes, Audrius ir Jurgita. Kreta, Graikija | Mano Kreta

MANO KRETA – jūsų asmeninis kelionių ir skonių gidas Kretoje. MANO KRETA – kelionių agentūra, teikianti visas turizmo paslaugas Kretos saloje ir visoje Graikijoje. MANO KRETA – maisto produktus iš Kretos į Lietuvą eksportuojančios elektroninės parduotuvės www.kretosskoniai.lt įkūrėjai.

MANO KRETA – tai mes, lietuviai Audrius ir Jurgita.

Audrius A. Morkūnas – žurnalistas #tarpKretosLietuvos, istorijų apie keliones po Kretą ir Graikiją autorius sukūręs projektą MANO KRETA, kuris tapo kelionių agentūra, kai prie jo prisijungė Jurgita – ilgametę patirtį turinti kelionių organizatorė, 1998 metais su kolegomis organizavusi pirmąsias poilsines keliones tiesioginiais skrydžiais iš Vilniaus į Kretą.

Mes gyvename Kretoje nuo 2011 metų, ją tyrinėjame nuo 1999-ųjų – nuo tada ir esame pora. Sukaupę daug žinių apie didžiausią Graikijos salą, unikalius jos kampelius, jos istoriją ir jos žmonių buitį bei būtį nusprendėme dalintis savo žiniomis. Taip 2014 metais gimė MANO KRETA – projektas, kuris šiuo metu vienija daugelį veiklų.

Pirma, MANO KRETA – gidas Kretoje

Pažintinės ir patyriminės kelionės Jus labiausiai vilioja? Atvykę atostogauti į kitą kraštą norite jį pažinti iš arčiau – pačiupinėti ir paskanauti? Norite pamatyti tai, ko nemato keliaujantieji populiariais turistiniais maršrutais?

Jei į šiuos klausimus atsakėte „taip“, tuomet MANO KRETA – Jūsų asmeninis kelionių vadovas ir gidas Kretoje. Mes galime pasiūlyti išskirtines asmenines ekskursijas tik Jūsų kompanijai ar prijungiant prie nedidelių iki 8 asmenų grupių (apie jas skaitykite žemiau). O taip pat kviečiame prisijungti prie unikalaus tvarių atostogų projekto KRETAMOFORFOZĖS, apie jį išsamiau skaitykite čia >>

Antra, MANO KRETA – informacinis kanalas

Visos naujienos apie keliones po Kretą ir Graikiją – iš pirmų lūpų lietuvių kalba: jomis dalinamės tiek šioje svetainėje, tiek feisbuko puslapyje facebook.com/manoKreta, kuris nuo pat jo įkūrimo vienija Kretos lietuvius ir salos gerbėjus.

Dukart per metus organizuojame Kretos lietuvių susitikimus, 2018 metais minint Lietuvos valstybingumo 100-metį Kretoje organizavome Graikijos ir Kipro lietuvių sąskrydį.

Trečia, MANO KRETA – kelionių agentūra

Visos turizmo paslaugos atvykstantiems į Kretą: apgyvendinimo pasiūlymai, automobilių nuoma, ekskursijos autobusais į lankomiausias salos vietas, pervežimai iš/į oro uostus ir jūrų uostus, kelionės į Santoriną ir kitas Graikijos salas. Graikijos turizmo ministerijos išduotos EOT licencijos numeris: 1039E70000288401.

Siūlydami visą turizmo paslaugų spektrą sudarome atostogų planus, atsižvelgdami į keliautojų pageidavimus ir poreikius. Apie šią išskirtinę paslaugą daugiau skaitykite čia >>

Ketvirta, po MANO KRETA sparnu – el. parduotuvė KRETOS SKONIAI

„Kokį alyvuogių aliejų rekomenduotumėt?“ Tai bene dažniausiai užduodamas klausimas per mūsų ekskursijas po Kretą, todėl sukūrėme elektroninę parduotuvę, per kurią visoje Lietuvoje galite įsigyti mūsų atrinkto bei rekomenduojamo alyvuogių aliejaus, alyvuogių, čiobrelių medaus, ekologiškų produktų ir kitų produktų. Užsukite į el. parduotuvę www.kretosskoniai.lt – daugiau sužinokite apie mūsų atrinktus produktus iš Kretos ir jų užsisakykite: „Kretos Skonių“ produktus siunčiame per OMNIVA paštomatus visoje Lietuvoje!

MANO KRETA: kaip su mumis susisiekti?

El. paštu bendrauti patogiausia:

Telefonai operatyvesniam susisiekimui:
LT +370 685 50778 (Viber / WhatsApp)
GR +30 698 3318 337

Pirmą kartą į Kretą atvykau 1999 metais kartu su Jurgita, kuri jau buvo lankiusis saloje prieš metus. Ji dirbo kelionių agentūroje „Baltic Clipper“, kuri pirmoji Lietuvoje 1998 metais pradėjo organizuoti poilsines keliones tiesioginiais skrydžiais iš Vilniaus į Kretą. Jurgita dirbo su šiomis kelionėmis, todėl net nebūdami Kretoje mes gyvenome Kreta: salos tyrinėjimai tapdavo diskusijų objektu namuose po darbo.

Nuo tada į salą atskrisdavome praktiškai kasmet pusiau darbiniais reikalais: Jurgitos susitikimus su partneriais ir Lietuvos turistams siūlomų viešbučių apžiūrą derindavome su keliavimu po salą, vis geriau ją pažindami.

Mus sužavėjo nuostabi ir labai skirtinga gamta, nuoširdžiai puoselėjami papročiais bei tradicijos, tūkstantmečiai skaičiuojama istorija, prie kurios palikimo galima prisiliesti tiesiog išėjus pasivaikščioti kalnų takais.

Supratę, kad į Kretą grįšim dar ne kartą, Vilniuje ėmėm mokytis graikų kalbos – tam, kad galėtume užmegzti dar artimesnius ryšius su kretiečiais. Graikų kalba padėjo plėsti bičiulių ir pažįstamų ratą, o tuo pačiu subrandino idėją pamėginti gyventi Kretoje.

Juolab kiekvienąsyk grįžus iš atostogų Kretoje atgal į Lietuvą draugai juokaudavo: „Pensijoje turbūt gyvensite Kretoje“. Bet po eilinės viešnagės saloje pagalvojome: gal neverta laukti pensijos ir pabandyti pagyventi Kretoje dabar? Pabandėme ir pasilikome.

Dalintis žiniomis apie Kretą ir sukurti feisbuko puslapį facebook.com/manoKreta paskatino tuomet susiformavęs poilsiautojų požiūris į Kretą – daugelis ją asocijavo tik su saule bei paplūdimiais. Esu ne kartą girdėjęs sakant: „Buvau Kretoj, per tris dienas ją apvažiavau…“ Bet jos neįmanoma visos apvažiuoti net per tris mėnesius! Ir dar dešimtkart daugiau laiko reikia norint ją pažinti.

Kretoje gausu istorinių ir archeologinių vietovių, pasakojančių Mino civilizacijos, Bizantijos imperijos, Venecijos respublikos, Osmanų imperijos, moderniosios Graikijos istoriją. Kretoje yra net 15 kalnų masyvų, trijų iš jų aukštis viršija 2000 metrų virš jūros lygio – visi su įspūdingais tarpekliais, urvais ir istoriniais takais. Kretoje gyvos šimtametės tradicijos, kurių šventai laikomasi gaminant valgius, švenčiant įvairiausias šventes ar tiesiog bendraujant tarpusavyje.

Vaikštant po Kretos kalnus pėsčiomis, gyvai čiupinėjant tūkstantmetį istorinį paveldą, bendraujant su vietiniais gyventojais ir perpratant jų pasaulėžiūrą kilo idėja į salą atvykstantiems lietuviams parodyti bent dalelę tos tikrosios Kretos, kurios neįmanoma pamatyti keliaujant įprastais turistiniais maršrutais.

Taip gimė MANO KRETA – iš pradžių tik feisbuke, paskui prasiplėtė į svetainę www.manokreta.lt, tinklaraštį www.manokreta.lt/sala, instagramą, kitus socialinius tinklus. Pasakojimai ir informacija apie Kretą peraugo į asmenines ekskursijas – jas abu su Jurgita organizuojame tiek šeimoms, tiek draugų ar bičiulių grupėms, tiek pavieniams keliautojams.

Kadangi pagal profesiją esu žurnalistas, ligi šiol bendradarbiauju su žurnalų ir knygų leidyklomis Lietuvoje. Feisbuke mano profilį rasite facebook.com/audrius.morkunas

Asmeninės ekskursijos Kretoje gali būti vykdomos dvejopai:

1) Jei norite keliauti be kitų bendrakeleivių, galime pasiūlyti savo asmenines ekskursijas tik Jums, porai, šeimai, bičiulių ar draugų kompanijai. Tokiu atveju būnate savoje kompanijoje su Audriumi ar Jurgita, arba su mumis abiem.

Tokias ekskursijas siūlome nepriklausomai nuo žmonių skaičiaus – gali būti ir keli, gali būti ir 20 ar daugiau. Kokio dydžio Jūsų kompanija – su tokia ir keliausime! Galime keliauti tiek Jūsų išsinuomotu transportu, tiek su mūsų automobiliu ar partnerių autobusu (priklausomai nuo keliautojų skaičiaus).

2) Jei Kretoje atostogaujate vienas(-a), dviese, trise ar keturiese ir norite keliauti kiek taupiau, tuomet galite prisijungti prie kitų bendrakeleivių – ekskursijoms formuojame ne didesnes kaip 8 asmenų grupes. Tokiu atveju keliaujame su mūsų transportu. Nors galimi ir kiti variantai priklausomai nuo susitarimų.

Abiem atvejais nereikia taikytis prie didelės autobusinės grupės, grafikų ir terminų. Galime sustoti, kur panorėję, pakeliui keisti planus, kalbėtis apie Kretos istoriją, tradicijas, maistą ar tiesiog gyvenimo būdą – apie viską, kas tik domina. Ekskursijas vedame lietuvių kalba, taip pat abu kalbame graikiškai, rusiškai, angliškai.

Maršrutai gali būti patys įvairiausi – iš anksto aptariame galimus variantus, atsižvelgiame į Jūsų pageidavimus. Kadangi Kreta didelė, labiau skatiname pažinti ir tyrinėti tą salos regioną tuo pačiu prisijungiant prie tvaraus keliavimo idėjos, kurią puoselėjame savo projektu „KretaMorfozės“.

Norėdami daugiau sužinoti ar užsakyti MANO KRETOS asmeninę ekskursiją spauskite čia >>

Mūsų keliautojai kartais nustemba išgirdę, kad per keliones ar ekskursijas graikai į mus kreipiasi kiek kitokiais vardais – labiau graikiškais negu lietuviškais.

Graikui ištarti vardą ‘Audrius’ nėra labai lengva, todėl bendraujant seni ir nauji pažįstami jį ėmė graikinti: kadangi graikų kalboje nėra vardo ‘Audrius’ – pakeitė į ‘Andreas’ (gr. Ανδρέας). Bet jis yra labiau lietuviško ‘Andriaus’ atitikmuo, ir tai man nelabai patiko.

Todėl graikams ėmiau prisistatinėti antruoju savo vardu – Antanas, jis oficialiai kartu su pirmuoju įrašytas pase. Graikiškai ‘Antanas’ – ‘Adonis’ (gr. Αντώνης). Taip prilipo ‘Adonis’ – juo daug kretiečių ir graikų mane pažįsta. Nors yra tokių, kurie vis prisimena ‘Andreą’.

Jurgitos vardas turi graikišką atitikmenį – Jorhija (gr. Γεωργία), tačiau ir lietuvišką variantą graikams nėra sudėtinga ištarti, todėl į ją bičiuliai graikai kreipiasi ir Jurgitos, ir Jorhijos vardu. Jai labiau patinka lietuviškas.

Tad nenustebkite, jei kur nors Kretoje ir Graikijoje prabilę apie lietuvių porą gyvenančią Kretoje išgirsite visai kitokius mudviejų vardus.

Dalintis |
Slapukų nustatymai
Būtinieji
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, mūsų sistemose negali būti išjungti.
Funkciniai
Šie slapukai suteikia galimybę pagerinti funkcionalumą ir suasmeninimą, pavyzdžiui, jie pagerina pateikiamo turinio formatą ir formą, nustato šrifto dydį ar svetainės elementų pozicijas. Jie gali būti įdiegti mūsų arba kitų tiekėjų, kurie teikia į mūsų puslapius įdėtas paslaugas. Jei neleisite šiems slapukams veikti, kai kurios ar visos minėtos funkcijos negalės tinkamai veikti. Funkciniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Statistiniai
Šie slapukai leidžia mums skaičiuoti apsilankymus ir lankytojų srauto šaltinius, kad galėtume matuoti ir gerinti svetainės veikimą. Pvz., pateikti skaitomiausią turinį pagal rubrikas, kategorijas. Visa šių slapukų informacija yra apibendrinta, todėl anoniminė. Jei neleisite šiems slapukams veikti, nežinosime, kad lankėtės mūsų puslapyje. Statistiniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Reklaminiai
Šiuos slapukus per mūsų svetainę naudoja mūsų reklamos partneriai. Tos bendrovės gali juos naudoti jūsų interesų profiliui formuoti ir jums tinkamoms reklamoms kitose svetainėse parinkti. Jie veikia unikaliai identifikuodami jūsų naršyklę ir įrenginį. Jei neleisite šiems slapukams veikti, įvairiose kitose svetainėse nematysite mūsų tikslingai Jums skirtų pasiūlymų. Reklaminiai slapukai šiuo metu nenaudojami.